PC Építő Blog

PC Építő Blog

Menetrend

2018. július 27. - AdamTheTux

Sajnos nincs egyben hirtelen egyben annyi lóvém, amennyit a gépre egyébként szánok, annál meg sokkal türelmetlenebb vagyok, hogy gyűjtögessek fél évig, aztán egyben elverjem a pénzt, ezért úgy döntöttem, hogy hónapokra elosztva, menetrendszerűen veszem meg az alkatrészeket. Ez persze - különösen a számítástechnikában - közel sem optimális megoldás, de hát aki türelmetlen...

Olyan menetrendet kellett kitalálni, amivel minimális az "új termék rizikó" - vagyis nem futok bele abba, hogy mire összeáll a gép, addigra megjelenik valami olyan cucc, ami ár-érték arányban annyival jobb annál, mint amit vettem, hogy a fejemet verem a falba.

A tervezés idején (2018 április-május) még nagyban ment a kriptovaluta biznisz, adta magát, hogy a videokártya kerüljön a sor végére, hátha megjelenik valami nagyon szuper cucc jó áron, vagy a már piacon levő kártyák ára mérséklődik, és kissé olcsóbban, kissé jobb kártyát kapok.

*Egyébként is azt csivitelik a madarak, hogy az NVidia bejelent ezt-azt augusztus vége felé

A processzor-piac nagyjából stabilnak tűnt, különösen azt figyelembe véve, hogy úgy döntöttem, maradok az Intel platformnál, de azért, számítva arra, hogy valami történik, abban is biztos voltam, hogy a processzort (és ezzel együtt a memóriát) is viszonylag későn kell megvenni. Azért amikor megláttam a DDR4 ramok árát, dobtam egy hátast.

Ez viszont megnehezítette az alaplap vásárlásának időzítését, de végül úgy döntöttem, hogy vállalom azt a rizikót, hogy esetleg egy-két hónappal alaplap vásárlás után előjön az Intel egy olyan processzorral, ami a korábban a piacon levő alaplapokkal nem kompatibilis - legfeljebb fogok egy kis pénzt, és elverem másra.

A sorrend így gyakorlatilag ki is alakult:

  1. Ház
  2. Tápegység és háttértárak
  3. Alaplap, hangkártya és hűtés
  4. Processzor
  5. Videokártya és memória

Vagyis jó fél éves a projekt.

Türelem, türelem...

A bejegyzés trackback címe:

https://pcbuilder.blog.hu/api/trackback/id/tr1214097477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása